موسسه حقوقی پارسه 9099072066

مشاوره حقوقی تلفن، خودتان وکیل خود باشید

موسسه حقوقی پارسه 9099072066

مشاوره حقوقی تلفن، خودتان وکیل خود باشید

با مشاوره حقوقی پارسه وکیل خود در پرونده هایتان باشید. کافیست با تلفن ثابت بدون زدن کد از سراسر کشور با تلفن 9099072066 با مشاوران ما در ارتباط باشید. این اطمینان را به شما میدهیم که وکلای موسسه حقوقی پارسه تمام تلاش خود را جهت راهنمایی و هدایت شما بکار خواهند برد. منتظر تماس شما هستیم.

شکایت کارگر از صاحب کار

يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹ ق.ظ


اگر قصد شکایت از کارفرما خویش را در سازمان کار و امور اجتماعی دارید , آگاهی از قانون ها کار امداد شایانی به شما می‌نماید تا با آخرین تغییرات ضابطه کار اشنا گردید .

آمار بیکاری به حدی مضاعف است که چنانچه شخصی موفق به جستن شغلی شود از بعضا مشکلات کاری خویش به دلیل فقدان کار دلخواه چشم پوشی می‌نماید . این چشم پوشی موجب بعضیسودجویی‌ها از طرف صاحب کار شده‌است . طوری که احتمال دارد شما نیز یکی‌از اشخاصی باشید که حق و دستمزد مرتبط با کار خویش را نگرفته باشید .

چندین سال است که بخش اعظمی از شرکت‌های خصوصی پس از استخدام نیرو در شرکتشان , قرارداد کتبی با شخص نمی‌بندند و صرفا وضعیت کاری و میزان حقوق پرداختی را به طور شفاهی گزینش می نمایند یا این که اگر قراردادی بین استخدام کننده و استخدام شونده به طور کتبی بسته شود , یک طرفه بوده و نزد صاحب کار باقی میماند .

در واقع از زمانی هنگامی که دیدگاه‌های یک طرفه و خودمحورانه بعضی کارفرمایان در بازار کار بروز کرده , قراردادهایی هم زیر عنوان ها سفید امضا , مخدوش , یک طرفه , غیر قابل فهم و شبیه آن تشدید شدبه طوری که‌این مدل از کارفرمایان از نداشتن ضمانت اجرایی ضابطه کار و ارتقاء تقاضای کارجویان برای ورود به بازار کار حداکثر سوء استفاده را به نفع خویش کرده‌اند .

ننوشتن قرارداد کتبی بین کارگر و کارفرما تاثیر چندانی در احراز یا این که عدم احراز رابطه کار نداشته و صرفا نفع برای صاحبکار در جایی است که دستمزد مورد توافق بیشتراز دستمزد رسمی باشد اثبات آن به عهدهٔ کارگر است . در این راه رویکرد مبنی بر نحوهٔ پرداخت به کارگر است . در موفق مورد ها هیئت مطالبهٔ فیش حقوق و دستمزد می‌نماید و در غیر این صورت مبالغ واریزی به حساب کارگر از طرفصاحب کار مبنای محاسبه قرارمی گیرد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی