موسسه حقوقی پارسه 9099072066

مشاوره حقوقی تلفن، خودتان وکیل خود باشید

موسسه حقوقی پارسه 9099072066

مشاوره حقوقی تلفن، خودتان وکیل خود باشید

با مشاوره حقوقی پارسه وکیل خود در پرونده هایتان باشید. کافیست با تلفن ثابت بدون زدن کد از سراسر کشور با تلفن 9099072066 با مشاوران ما در ارتباط باشید. این اطمینان را به شما میدهیم که وکلای موسسه حقوقی پارسه تمام تلاش خود را جهت راهنمایی و هدایت شما بکار خواهند برد. منتظر تماس شما هستیم.

فرق بین کلاشی و کلاهبرداری

پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۳۰ ق.ظ

فرق بین کلاشی و کلاهبرداری 


1- در هر دو جرم کلاهبرداری و کلاشی، تحصیل وجوه، اموال یا اسناد هست و از این لحاظ وجه اشتراک دارند ولی تفاوت در این است که در کلاشی تحصیل آگاهانه وجوه یا اموال یا اسناد یا خدمات از دیگری با فریب ولی بدون توسل به وسایل و عملیات متقلبانه قبلی توسط کلاش است. درحالیکه در کلاهبرداری تسلیم وجوه یا اموال یا اسناد توسط زیان دیده، بعد از توسل کلاهبردار به عملیات متقلبانه است که علت قبلی است برای تسلیم وجوه یا اموال یا اسناد.


2- از مصادیق کلاشی، استفاده از خدمات دیگری با قصد قبلی عدم انجام تعهد در قبال آن خدمات با احراز شرایطی است، مثل امتناع از پرداخت هزینه خدمات بعد از استفاده از آنها درحالیکه در حقوق ایران چنین امری نمی تواند کلاهبرداری باشد.


3- کلاشی موردی جنبه کیفری ندارد ولی عادت به کلاشی که با ارتکاب بیش از دو مورد به صورت عادت و حرفه انجام شده باشد مستوجب کیفر کلاشی است. درحالیکه کلاهبرداری با احراز شرایطی برای بار اول هم قابل مجازات است.


بدیهی است، دادگاه برای تحقق جرم کلاشی حرفه ای که مورد نظر قانونگذار است باید به ارتکاب بیش از دو بار کلاشی که برای احراز حرفه ای شدن ضرورت دارد مطمئن شود.


4- و در بزه  کلاهبرداری بردن مال دیگری باید محقق گردد اما در بزه  کلاشی همین که با انجام کلاشی قصد بردن مال را داشته باشد کفایت میکند، مانند شخصی که عمداً خود را به اتومبیلها میزند و اینگونه وانمود میکند که تصادف کرده است و راننده را مقصر جلوه میدهد و از وی در قبال أخذ رضایت پولی طلب میکند، قبل از دادن پول در صورت شکایت راننده فرد با حصول شرایط بزه قابل تعقیب خواهد بود.



تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد از سراسر کشور

☎️☎️ 9099072066 ☎️☎️

www.hagh.ir



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی